Suomalainen jättitabletti avasi oven USA:n hoivamarkkinalle

Yeti_care_6.jpg

Helsinki, Finland (May 27th, 9AM EET) Suomalainen startup-yritys Kuori Oy on saanut ensimmäisen tilauksensa USA:sta. Yritys on pilotoinut kehittämäänsä jättimäistä Android-tablettia Connecticutin osavaltion kehitysvammapalveluista vastaavan viraston yksiköissä kevään aikana ja vastaanotto on ollut innostunut. Pilotin jälkeen laitteita tilattiin välittömästi kuntoutus- ja koulutuskäyttöön.

Kotimaassaan taulu-tv:n kokoinen Yetitablet on jo ehtinyt kuntouttaa ja aktivoida monia asiakkaita niin vammaisten päiväaikaisessa toiminnassa kuin ikäihmisten hoivakodeissakin.  Play-kaupan sovellusten määrä on valtava, mikä tekee laitteesta todella monipuolisen. Yetitabletin jättimäinen koko vähentää motorisia haasteita laitteen käytössä, ja mikä parasta, tämä digitaalinen laite lisää sosiaalisuutta ja yhdessä tekemistä.

”Yetitablet on todella korkealaatuinen apuväline,” kertoo innostunut Amy M. Blazawski, Director of Self Determination. ”Se sopii monenlaisiin käyttötarkoituksiin kuten päivittäisten toimintojen kuvalliseen harjoitteluun päiväyksiköissä tai työntekjöiden koulutukseen. Odotan toiveikkaana tulevaa yhteistyötä osana virastomme 5-vuotisohjelmaa, minkä puitteissa Yetitablet tarjoaa vaihtoehtoisen tavan tuottaa terapiaa ja koulutusta ihmisille, joita palvelemme.”

“On todella upeaa aloittaa yhteistyö ja päästä mukaan tuomaan uudenlaista ratkaisua moneen haasteeseen. Tämä yhteistyö avaa huikean mahdollisuuden laajentaa toimintaamme muihin osavaltioihin ja koko Pohjois-Amerikan hoivamarkkinalle. Olemme ylpeitä tuotteestamme, joka tuo iloa ja onnistumisia ihmisille yhä useammassa maassa.” Kuorin toinen perustaja ja toimitusjohtaja Maria Jokelainen sanoo.

Vuonna 2015 perustetun Kuori Oy:n jättikokoinen Android-tabletti on alle puolessa vuodessa löytänyt tiensä jo 12 maahan. Yrityksellä on tällä hetkellä käynnissä ensimmäinen rahoituskierros ulkomaan kasvun tukemiseksi. Liikevaihto ylitti viime vuonna 1,2 miljoonaa euroa, tänä vuonna yritys tavoittelee 5 miljoonan myyntiä uusien asiakkuuksien ja kansainvälisen liiketoiminnan vauhdittamana.

Lisätietoja:

Maria Jokelainen